Zasady bezpieczeństwa - Związek Banków Polskich

Szanowni Państwo
Zapraszamy do zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa korzystania z internetu i wszelkich systemów bankowości internetowej.
Najnowsze informacje znajdą Państwo pod linkiem: Związek Banków Polskich - aktualności
Informujemy, że Bank nigdy nie wysyła e-maili wymagających podania:
Twoich danych osobowych
Twoich danych identyfikacyjnych
Bank nie wysyła również drogą e-mailową linków do stron banku oraz do serwisu transakcyjnego lub serwisu mobilnego oraz wszelkich stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych. Bank nie przyjmuje również drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych. Prosimy o pilne zgłaszanie takich przypadków do banku.

Jak zadbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Ostrzegamy przed oszustami, którzy podają się za pracowników banku. Podszywają się pod prawdziwe numery telefonów! Kiedy dzwonią, na telefonie klienta może wyświetlić się numer Banku Spółdzielczego w Opocznie lub SGB Banku.

Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

  • NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
  • Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  • Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
  • Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
  • Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
  • Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
  • Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.

Aktywacja i zastrzeganie kart płatniczych

Chcesz zastrzec lub aktywować kartę? Zgubiłeś lub skradziono Ci kartę?

Zadzwoń na bezpłatną infolinię SGB    800 888 888

 

Dzwonisz z zagranicy? Zadzwoń pod   +48 61 647 28 46

Opłata zgodna z taryfą operatora.

Uważaj na oszustów podszywających się pod pracowników banku

Oszuści stosują wyćwiczone techniki manipulacji. Podszywają się pod prawdziwe numery telefonów! Kiedy dzwonią, na telefonie klienta może wyświetlić się numer Banku Spółdzielczego w Opocznie lub SGB Banku.

Choć nie ma jednego schematu działania, przykładowa rozmowa może przebiegać tak:

  • Klient odbiera telefon od oszusta.
  • Oszust przekazuje klientowi informację o rzekomej płatności na jego koncie i prosi o potwierdzenie jej wykonania. Często oszuści przekazują też informację o logowaniu spoza granic Polski.
  • Klient odpowiada na wszystkie pytania, których oficjalnym celem jest jego weryfikacja.
  • Oszust informuje klienta, że musi zablokować rzekomą fałszywą transakcję lub przeprowadzić „zdalne skanowanie antywirusowe”. W tym celu klient ma zainstalować specjalną aplikację, np. AnyDesk lub TeamViewer.
  • Klient instaluje aplikację, a jego dane trafią do oszusta – ma dostęp do konta klienta i pieniędzy na nim.

 Jak się chronić?