Aktualności

Godziny realizacji przelewów

PRZELEWY ELIXIR

  1. Godziny realizacji sesji wychodzących do innych banków:

    I sesja – przelew złożony do godziny 07:50
    II sesja – przelew złożony do godziny 11:30
    III sesja – przelew złożony do godziny 14:00

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców jest pomocą dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej, a muszą spłacać raty kredytu mieszkaniowego. Ze wsparcia mogą skorzystać również osoby, które sprzedały dom lub mieszanie, na które wcześniej wzięły kredyt, ale z uzyskanej kwoty nie spłaciły go w całości. Środki, którymi dysponuje Fundusz, pochodzą z wpłat banków i są powiązane z ilością kredytów hipotecznych z zaległościami dłuższymi niż 90 dni.

 

Proces ubiegania się o wsparcie

Wakacje Kredytowe

Ustawowe „wakacje kredytowe”

Czy wiesz, że od dnia 1 sierpnia 2022 r. możesz zawiesić spłatę rat kredytu hipotecznego i skorzystać z tzw. ustawowych „wakacji kredytowych”?

Na mocy ustawy z dnia 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom (dalej „Ustawa”) przysługuje Ci prawo do złożenia wniosku o zawieszenie spłaty rat Twojego kredytu hipotecznego, jeśli:

  • masz w naszym banku kredyt udzielony w walucie polskiej (uprawnienie to nie dotyczy kredytów indeksowanych lub denominowanych do waluty innej niż PLN),
  • umowa była zawarta przed 1 lipca 2022 r., a termin jej zakończenia przypada po upływie 6 miesięcy od tej daty,
  • wraz z wnioskiem złożysz oświadczenie, że zawieszenie dotyczy umowy zawartej w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.

Oszczędnościowe książeczki mieszkaniowe – zmiana przepisów

Od stycznia 2021 r. weszły w życie zmiany do ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych. Zmiany dotyczą obowiązku rejestracji książeczek i uprawnień do premii gwarancyjnej.


Obowiązek rejestracji książeczki mieszkaniowej

Książeczkę mieszkaniową rejestruje, na wniosek jej właściciela, Bank prowadzący jej obsługę. Jeśli jesteś posiadaczem książeczki w Banku Spółdzielczym w Opocznie, to zapraszamy do naszej placówki w celu złożenia odpowiedniego wniosku. Aby dokonać rejestracji, prosimy o zabranie książeczki mieszkaniowej ze sobą.

Rejestracja będzie mieć wpływ na termin likwidacji książeczki mieszkaniowej.

W przypadku likwidacji:

  • do końca 2022 roku – zasady likwidacji nie zmienią się,
  • od 2023 roku – jeżeli właściciel nie zarejestruje książeczki do 31.12.2022 r., to uprawnienie do złożenia wniosku o likwidację książeczki i wypłatę premii gwarancyjnej uzyska dopiero
    w dniu 1 stycznia roku następującego po roku rejestracji tej książeczki (np. zarejestrowaną książeczkę w 2023 r. będzie można zlikwidować od 1 stycznia 2024 r.).

Ważne: jeżeli czynność uprawniająca do nabycia premii gwarancyjnej zostanie dokonana do 31.12.2022 r., ale sam wniosek zostanie złożony już w 2023 roku – wtedy książeczkę można zlikwidować w tym samym roku (z zachowaniem ustawowego terminu 90 dni).


Rozszerzenie katalogu czynności uprawniających do premii gwarancyjnej

Zgodnie z nowymi przepisami, o wypłatę premii gwarancyjnej możesz ubiegać się również w przypadku:

  • zapłaty części ceny lokalu mieszkalnego (nie niższej niż 3% wartości odtworzeniowej lokalu) przez właścicieli książeczek, którzy zawarli umowę najmu instytucjonalnego z dojściem do własności,
  • montażu lub modernizacji instalacji gazowej, elektrycznej oraz montażu, modernizacji lub wymiany instalacji wodno-kanalizacyjnej w lokalu mieszkalnym lub domu jednorodzinnym,
  • wydatków poniesionych w związku z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych na rzecz lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego (co najmniej 6 tys. zł brutto),
  • ponoszenia przez okres min. 5 lat opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntu w prawo własności.

Dodatkowo, rozszerzone zostały czynności dotychczasowe, które w nowym brzmieniu uprawniają do premii gwarancyjnej także w przypadku:

  • nabycia, w drodze zakupu, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej w częściach ułamkowych (w udziale nie niższym niż ¼),
  • nabycia, w drodze zakupu lub zamiany, własności lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego na zasadach współwłasności w częściach ułamkowych (w udziale nie niższym niż ¼).

W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu na numery telefonów: 44 648 88 17; 44 648 88 20; 44 648 88 21

Nasz Bank

Nasz Bank to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz. Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną Nasz Bank, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki.

Serwis używa pliki cookies!
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.